Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunita amatérského fotbalového klubu FK Plácek Spořilov v dokumentární fotografii
Blatný, Jiří ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Cílem této praktické bakalářské práce bylo vytvořit fotografický dokument o komunitě amatérských fotbalistů klubu FK Plácek Spořilov. Fotografická publikace, která je výsledkem praktické části práce, přináší svědectví o sportovních a jiných společenských aktivitách klubu a o jeho fungování. Stejně tak je zachycením fragmentů místa, na kterém se většina těchto činností odehrává. Teoretická část práce nejprve vymezuje pojem dokumentární fotografie a proměny jeho vnímání v průběhu historie. Sport vnímá jako společensky významný fenomén a mapuje aspekty, které ho do takové kategorie řadí. Snaží se postihnout kapacitu dokumentární fotografie se sportovní tematikou poskytnout hlubší vhled do společenských a psychologických aspektů sportu. V neposlední řadě přibližuje vybraná díla českých dokumentárních fotografů, kteří se ke sportu ve své práci vztahují, čímž svou praktickou část zasazuje do tematického kontextu.
Vývoj české sportovní fotožurnalistiky od poloviny 20. století
Hejbal, Dominik ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem novinářské sportovní fotografie v českém prostředí od poloviny 20. století až do současnosti. Jsou zde zmapovány podmínky, které ovlivňovaly práci sportovních fotografů, ať už se jedná o technické vybavení, politická omezení či jiné skutečnosti. V práci jsou rekapitulovány klíčové události pro vývoj sportovní fotografie na českém území. Jsou tu popsány samotné počátky české sportovní fotografie pro doplnění některých souvislostí se sledovaným obdobím. Dále je zde poukázáno na některé zajímavé trendy ve sportovní fotografii, jako je například změna povolání z vrcholového sportovce na sportovního fotografa. Jsou také sledovány některé eticky sporné praktiky, které byly v dřívějších letech velmi časté. Dalším tématem, které je v této práci rozebráno, je fenomén úspěchu fotografií ze sportovně nepříliš sledovaných akcí. V textu nechybí přehled předních českých sportovních fotografů. Práce dále obsahuje kvantitativní analýzu sportovních fotografií v deníku Rudé právo (později Právo). Je zde sledováno, kdy docházelo k zásadním momentům, které umožnily rozšířit sportovní fotografii na sportovních stránkách českých deníků. Jelikož toto téma není příliš rozsáhle pokryto z knižních zdrojů, důležitou úlohu zde hrají také rozhovory s předními představiteli české sportovní fotografie, mezi nimiž...
Tanec, pohyb, fotografie
Peguero, Benjamin ; ŠIMŮNEK, Michal (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit současnou taneční fotografii a českou street dance kulturu. Jako tanečník a fotograf se delší dobu zajímám o schopnost fotografie reprodukovat tanec jakožto umělecký projev a jakožto tělesný, emocionální a v daném situačním kontextu hluboce ukotvený prožitek. Práce bude vycházet z Benjaminova konceptu auratičnosti, jehož prostřednictvím budu zvažovat schopnost fotografie reprodukovat tanec, a to z pohledu tří přímých účastníku taneční události: diváka, který tanec pozoruje; fotografa, který taneční scénu fotografuje; a samotného tanečníka, který tanec a pohyb zakouší nejintenzivněji. Práce bude vycházet ze zúčastněného pozorování české street dance scény, a kromě výše uvedeného přinese přehled české i světové taneční fotografie s důrazem na street dance.
Vývoj obrazové formulace architektury v době digitálního rozvoje
Podlesný, Jakub ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Práce se věnuje dvěma hlavním tématům vztahu fotografie a architektury a jejich vývojem v době příchodu masivní digitalizace. Technologicky zkoumá nové možnosti zachycení obrazu v rámci fotografování architektury a porovnává je s klasicky zažitými způsoby snímání z doby před používáním standardně dostupných digitálních fotografických přístrojů a počítačů. Dále popisuje nové možnosti prezentace obrazů reprezentujících architekturu, které s příchodem digitální éry fotografických přístrojů a rozvoje 3D renderování obrazu ruku v ruce rozšiřují obrazovou složku tiskových i digitálních magazínů, popř. katalogů, sociálních sítí a dalších forem prezentace architektury, díky jednoduchosti jejího pořízení i prezentování.
Fotograf a pedagog Jan Regal
Smilková, Karolína ; POSPĚCH, Tomáš (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fotografa a pedagoga Jana Regala. V teoretické části je shrnut jeho život a dílo v podobě fotografické a pedagogické činnosti. Působnost Jana Regala je převázně ve Zlínském kraji, odkud pochází. Záměrem této práce není pouze biografie zmiňovaného fotografa, ale i jeho působení v kontextu s dobou.
Bezkamerová fotografie Běly Kolářové
Tomková, Zuzana ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Úvodní část práce přináší stručné shrnutí historické geneze bezkamerové fotografie v kontextu obecných dějin fotografie. V souladu s koncepcí G. Batchena práce zdůrazňuje autonomii tohoto technologického a vyjadřovacího postupu a kvalitativní souměřitelnost s postupy a projevy klasické kamerové fotografie. Tato „historie fotogramu“ vrcholí v rozvoji avantgardních fotografických experimentací, zejména v systematickém rozpracování Man Rayových „rayogramů“. Vůči avantgardnímu konceptu (dadaismus, Bauhaus, prvky grafického konstruktivismu) se vymezuje pojetí Běly Kolářové z počátku 60. let 20. století, jež tvoří vlastní téma práce. Specifické postupy a konkrétní výsledky její tvorby („umělé negativy“, „rentgenogramy kruhu“, „kresby světlem“) jsou sledovány v kontextu tvůrčích experimentací české umělecké scény té doby: vizuální poezie, koláže J. Koláře, český informel, neokonstruktivismus a geometrická abstrakce, skupiny Konfrontace a Křižovatka. Originalita přínosu Běly Kolářové je reflektována skrze analýzu interpretačních prací české kunsthistorie (J. Hlaváček, J. Valoch, K. Císař, J. Padrta aj.). Práce zdůrazňuje, čím se její tvorba fotogramů konvenčním klasifikacím vymyká a v čem konkrétně se vztahuje k neodvozeným tvůrčím zdrojům a konceptualizacím (M. Duchamp, R. Caillois, surrealismus, W. Benjamin). Z těchto komparativních aspektů vyplývají závěry zobecňující přínos a význam bezkamerové fotografie Běly Kolářové jako legitimní části dějin českého výtvarného umění 2. poloviny 20. století.
IvanKafka: Fotografie mezi dokumentací a uměním
Mertová, Alexandra ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Tématem diplomové je fotografická práce konceptuálního umělece Ivana Kafky a otázky týkající se tenké hranice mezi technickou dokumentací její uměleckou kvalitou. Výzkum je soustředěn především na problematické otázky týkající se dokumentace umění a prezentací záznamů jeho instalací. Fotografické aspekty dokumentace jsou prezentovány na konkrténích dílech Ivana Kafky a jeho přístupu z technického a výtvarného hlediska. Text je opřen o tématické rozhovory se samotným autorem Ivanem Kafkou, fotografem umění Martinem Polákem a historičkou umění Pavlínou Morganovou. Účelem realizování těchto rozhovorů bylo představit specifikaci Kafkových dokumentací z různých pohledů a poukázat tak na vyjímečnost, ale také problematičnost jeho fotografické práce. Jednotivé oblasti tématu jsou rozpracovány na základě problematických otázek dokumentace fotografie.
Vývoj české sportovní fotožurnalistiky od poloviny 20. století
Hejbal, Dominik ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem novinářské sportovní fotografie v českém prostředí od poloviny 20. století až do současnosti. Jsou zde zmapovány podmínky, které ovlivňovaly práci sportovních fotografů, ať už se jedná o technické vybavení, politická omezení či jiné skutečnosti. V práci jsou rekapitulovány klíčové události pro vývoj sportovní fotografie na českém území. Jsou tu popsány samotné počátky české sportovní fotografie pro doplnění některých souvislostí se sledovaným obdobím. Dále je zde poukázáno na některé zajímavé trendy ve sportovní fotografii, jako je například změna povolání z vrcholového sportovce na sportovního fotografa. Jsou také sledovány některé eticky sporné praktiky, které byly v dřívějších letech velmi časté. Dalším tématem, které je v této práci rozebráno, je fenomén úspěchu fotografií ze sportovně nepříliš sledovaných akcí. V textu nechybí přehled předních českých sportovních fotografů. Práce dále obsahuje kvantitativní analýzu sportovních fotografií v deníku Rudé právo (později Právo). Je zde sledováno, kdy docházelo k zásadním momentům, které umožnily rozšířit sportovní fotografii na sportovních stránkách českých deníků. Jelikož toto téma není příliš rozsáhle pokryto z knižních zdrojů, důležitou úlohu zde hrají také rozhovory s předními představiteli české sportovní fotografie, mezi nimiž...
Osvobození Plzně 1945 ve fotografii
Křenová, Tereza ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje historickému tématu osvobození Plzně americkou armádou v květnu v roce 1945 ve fotografii. Cílem této práce je vyhledání a shromáždění dobových materiálů a jejich zařazení do historicko-politického kontextu. Komunistický režim zavinil pokřivení historických událostí a měl přímý vliv na množství dochovaných fotografií a dokumentů i na osudy samotných fotografů. Důležitou součástí této bakalářské práce je pak následné zpracování archivních materiálů - především fotografií, zachycujících příjezd Američanů a jejich pobyt na území Československa na konci druhé světové války. Profesionální i amatérští fotografové v roli svědků při osvobozování Plzně vytvořili cenné dokumentární fotografie. Tyto fotografie se staly, navzdory snahám komunistického režimu ovlivnit a vymazat historii, nezvratným důkazem toho, že americká armáda skutečně osvobodila západní Čechy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.